onsdag 16 januari 2013

Smalare midja

Igår fick jag för första gången under den här dieten en wow-känsla när jag såg mig i spegeln på gymmet. Stod och stretchade triceps och fåfäng som man är så passar jag på att dra in magen när jag ändå har armarna uppe och kika i en spegel. Syntes faktiskt på magen att det saknas några hekto fett jämfört med före jul. Kändes mycket bra.

Inte min mage, I wish.

I övrigt ser jag ingen större skillnad. Känner på kläderna att de sitter lite lösare. Men bara marginellt. Är piggare på att prova andra kläder än de som jag alltid känner mig bekväm i, det är också ett smaltecken.

-2 kg är ju bara -2 kg, inte -5 kg. Fem kilo minus, då kan vi börja snacka. Eller okej tre kilo syns också. Men fem kilo syns på riktigt.




Annars då? Jo tack helt okej, harvar på med min våg och mitt block, det går bra och jag är glad för 1700 kcal. Åt runt 1500 kcal båda dagarna i helgen och det var jobbigt. Åt ute på restaurang i måndags, stolt över att jag bara åt halva huvudrätten och halva efterrätten trots att allt var galet gott. Svårt att uppskatta kalorierna så klart men ett halvt liv av matfixering har sina positiva effekter på ögonmåttet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar