måndag 7 februari 2011

Ett litet viktmål på vägen

Nu har jag haft sockerparty i drygt en vecka, fast räknat kcal också då (runt 1500 kcal på vardagarna, runt 1700 i lördags och nånstans mellan 2500-3000 igår söndag…mer om det längre ner). Nu inför den här veckan känns det som jag ska äta mat istället för godis så jag slipper gå hungrig och lättare kan hålla mig kring 1500.

Eh ja 2500-3000 kcal igår då... Fram till runt sju på kvällen låg jag på drygt 1700 kcal. Sen kände jag mig bara så sugen och fortfarande hungrig så jag åt lite mer och tänkte att det får bli en ätardag utan kaloriräkning trots allt.

Ingen hetsätning eller överätning dock, så liten guldstjärna till mig i alla fall trots att det inte blev en 1700-dag. Åt en extra middag med småplock och sötsaker (max 800 kcal) och sen ett kvällsmål (max 500 kcal) före läggdags. Åt långsamt, allt var jättegott och jag slutade äta när jag var mätt.

Känner ändå att det inte var helt smart att dra till med en tretusing sådär. Vill så gärna behålla den där fyran i 64 kg och inte gå upp igen. Så nu tänkte jag fokusera stenhårt på min plan och faktiskt ha ett litet viktmål till på fredag. Brukar inte direkt sätta upp målvikt och tidsplaner, men nu känner jag för att göra det: jag vill väga 64,5 kg på fredag. Vid senaste vägningen i lördags för två dagar sen vägde jag 64,7 kg.

Så nu måndag-torsdag gäller:
∙ ca 1500 kcal/dag
∙ inget godis etc

Borde gå bra med sockerfritt. Fast jag kanske får sockerabstinens eftersom jag käkat godis varje dag sen godisförbudet tog slut förra veckan. Äh men det blir nog bra med lite godisstopp nu. Hoppas verkligen att jag får se 64,5 kg nu på fredag. Borde fixa det om jag håller mig till planen. Väger säkert 65 kg nu efter igår. Vill verkligen ha fyran, vill absolut inte gå upp.

no candy

2 kommentarer:

  1. Jag har haft en tuff vecka. Hetsätit och kompenserat, överätit och så försökt köra VLCD också. Nu har jag bestämt mig för att tillåta mig äta mat och se om jag kan komma i balans. Det blir ju en ond spiral när det bara snurrar runt med viktmål, överätning, osv...

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra idé att komma i balans och äta mat, tror det är viktigt att försöka normalisera ätandet och inte extremdieta när man är känslig efter en hetsning. Lycka till! =)

    SvaraRadera