lördag 5 februari 2011

4:an kvar

1 januari: 68,1 kg

5 februari: 64,7 kg

-3,4 kg

Målet är att få behålla den över helgen. Ökar på kalorierna lite också, lägger mig runt 1700 kcal nu fre-sön. Blivit några tillfällen med uppskattanden där jag får gissa kalorierna i mat, men det funkar helt ok, har ett hyfsat ögonmått när det gäller vikt och energi så länge jag vet vad maten innehåller.

En av mina principgrejer med kaloridietande är att jag inte tackar nej till sociala saker tex middag hos kompisar bara för att jag räknar (påminner om min ätstörda period och dit vill jag inte tillbaka). Så idag blev det middag ute på stan som jag gissar gav runt 900 kcal (pasta med tomatsås och ost).

Vinner inget på att tänka att det MÅSTE vara exakt, även om jag är kalorinörd och älskar känslan av kontroll. Det är så lätt hänt, när jag inte har möjlighet att räkna, att jag tänker att jag lika gärna kan passa på att äta det här, det där och lite av det här nu. No brainer. Smartare att acceptera att det inte blir exakt och fortsätta köra.

Sen är ju dagsformen på karaktären en annan femma så klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar