söndag 14 november 2010

Sicko

En annan störning jag har förutom matstörning är störningen "allt eller inget". Gäller alltså inte bara mat utan hela min tillvaro. Antingen duktig eller dålig. Har jag hetsat så kan jag inte vara duktig och t ex städa utan jag måste dega framför tv:n (även om det verkligen behöver städas). Jag kan inte äta ett äpple efter att jag käkat pizza, det går bara inte. Går inte att blanda dåligt med bra.

Har varit medveten om detta ett tag och stört mig över det. Några gånger har jag prövat vara duktig (t ex genom att diska eller städa i en rörig garderob) trots att jag hetsat samma dag. Är faktiskt en liten vinst om jag lyckas. Tror att störningen beror på att jag känner mig så dålig och deppig när jag hetsat, då kan jag inte göra nåt som klassas som bra eller nyttigt. Fan vad stört...

1 kommentar:

  1. Jag är EXAKT likadan ...Det skulle kunna vara jag som skrivit det där... läskigt!

    SvaraRadera