söndag 14 november 2010

Bikt och botgöring

Bikt
Igår blev det lite allt möjligt: en halv burk Ben&Jerry's, glass med grädde och chokladsås och ca 2 hekto godis. Plus ganska mycket mat. Idag lär det inte bli nyttigt heller; klassiska "jag kommer ju vara supernyttig framöver nu så därför måste/får jag äta onyttigt idag". Började fundera på det igår, att försöka inte äta godis mm på en månad från och med i morgon. Ska försöka att inte äta massor idag, men en sak vet jag att kommer göra:

Professorns chokladdessert
Image and video hosting by TinyPic

Botgöring
Inte äta godis, glass, bullar etc på en månad. Sist jag klarade det var i april-maj dvs ett halvår sen. Har försökt ett par tre gånger sen dess men bara klarat typ en vecka eller två. Nu är det inga födelsedagar eller annat på gång så inga hinder på så sätt. Bara min egen karaktär som kan sätta käppar i hjulet. Men jag testar. Från och med i morgon. Ska bli kul att se hur det kommer gå, är i alla fall optimistisk =)

Image and video hosting by TinyPic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar