lördag 29 december 2012

Skillnad vardag nu +70 kg och då 63 kg

När jag senast låg runt 63 kg över ett år sen så tränade jag 3-4 timmar i veckan plus lunchpromenader på en halvtimme varje vardag. Numera i regel 1,5 timmes träning i veckan och inga lunchpromenader. Så viktuppgången är inget mysterium.

En annan grej, ett mönster som säkert fler upplever, är att det är lätt att gå ner när man är nykär eller singel och lika lätt att gå upp när man är i ett stadigt förhållande eller sambo. Sist jag vägde 63 kg var jag nykär och nu 1,5 år senare har självklart ett antal sambokilon smugit sig på. Sambon äter gärna choklad på helgerna och så smakar jag några rader - jämfört med sambon som käkar flera chokladkakor är det ju ingenting - men dessa rader åt jag ju inte förut. Så klart man går upp i vikt.




Men ja...excuses excuses... Siktar på att börja träna 2,5 timmar och återuppta promenaderna.

Är lite nervös inför vägningen 1 januari. Lär vara minst 72 kg. 74 kg är ingen omöjlighet. Min maxvikt som jag hade drygt fem år sedan är 73 kg. 

75 kg tänker jag inte ens tänka på, kommer dö om jag väger 75 kg...

2 kommentarer:

  1. Nä då du dör inte om du väger 75 kg:) men det kanske kan få dig att lättare kunna hålla din plan.
    Så var det för mig när jag nådde en vikt jag aldrig trodde jag skulle nå.
    Önskar dig ett gott nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok då jag kanske inte dör.. :) Försöker ha lite distans ibland, hade ju kunnat väga 95 kg så som jag hetsat emellanåt. 70-75 är ingen jättekatastrof.
      Tack! :)

      Radera