torsdag 27 december 2012

Äsch...

Känns som minst 72 kg... Ouch. Så här tjock har jag inte varit på länge. Vågar knappt kolla mig i spegeln. Ska väga mig 1 januari och börja räkna kalorier ordentligt då.

Har totalt ignorerat kalorier och måttlighet what so ever hela julhelgen.

Kanske räknar 29-30 januari, får se. Är väldigt sugen på nyttig mat nu i alla fall. Bara fyra dagar till 1 januari. Ser verkligen fram emot att få börja räkna igen. Kontrollbehov. Önskedrömmer om en lättare och slimmare kropp. Ska åka bort imorgon och på nyårsafton, därför skulle just 29:de och 30:de januari funka bra som räknardagar. Lite damage control också, vore hemskt med fyra dagar till med detta hejdlösa ätande, så två dagars räknande vore bra och skönt.

Jobbar på att få bukt med allt eller inget-tänket också. Självklart vore det bästa att bara äta normalt dessa fyra dagar. Jag kommer ju göra det, kommer inte vräka i mig. Men det är ändå markant skillnad mellan dagar jag räknar och dagar när jag äter lite vad jag vill. Minus i energi respektive plus i energi. Och minusdagar kräver jobb och engagemang, så är det bara.

Men för att gå över till positiva saker med att äta vad jag vill när jag vill: shit vad gott det är med ris á la malta till frukost =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar