fredag 14 januari 2011

Efter 14 sockerfria dietdagar: -2,5 kg

1 januari: 68,1 kg

14 januari: 65,6 kg

-2,5 kg

Värsta viktraset ju. Imorse kände jag för att sätta på mig en tröja jag inte haft på länge och den satt bra. Brukar vara så när jag börjar gå ner lite, då känner jag plötsligt för att ha på mig andra kläder än annars. Det känns bra! En av mina största anledningar till att vilja gå ner att känna mig bekväm i fler av mina plagg.

Min maxvikt dvs det mesta jag vägt i mitt liv är 73 kg. Nu är ju allt relativt men 168 cm lång och den som alltid varit smal och sportig, enligt både mig själv och andra, så var 73 kg en katastrof. Insåg inte riktigt hur jag såg ut tills jag åkte på en resa och såg mig på foton efteråt, fick totalpanik och rasade ner till 65 kg på en sex veckor ungefär. Sen efter det har vikten åkt upp och ned mellan 61 och 70 kg. Så nu är jag alltså mittemellan.

3 kommentarer:

  1. Håller med.. Jag kände mig nog aldrig tjock, men när man ser på bilder såg det hemskt ut! Jag känner mig ungefär lika nu som jag kände mig då, men när man tittar på bilder är det ju ganska stor skillnad..

    Som svar på ditt inlägg: Prova att blanda med mjölk, då brukar det vara lättare att få ner :) Annars är det bara ge sig sjutton på att man ska dricka upp ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja de där fotona påverkade mig verkligen, gick ner 5 kg bara av ren skräck och sen några kilo till genom diet haha.
    Aha mjölk alltså, ska prova det! :)


    Tack! Jo -2,5 kg känns ändå rätt nice även om jag stör mig på att vara viktfixerad.

    SvaraRadera