torsdag 18 november 2010

Looking good

Dag 4: 67,8 kg

Dag 1: 69,5 kg

-1,7 kg

Det här går ju bra =) Det mesta är ju tappat vatten men nåt hekto fett har säkert slunkit med.

Reflektioner efter fyra dagars diet:

Mycket hungrig på morgonen.
Toksugen på kött. Köpte kalvstek, lammkotletter och lövbiff igår.
Fortfarande jättepeppad.

Min underrubrik (”…med fokus på skallen”) är numera helt missvisande. Nu är det fullt fokus på dieten och maten. Men sen ska jag ju hålla vikten också, och eftersom jag har en rätt lång historia av hets- och känsloätning så lär temat återgå till skallen igen.

Är ju övertygad om att lyckas låta bli att äta chips i tre månader inte är det rätta i längden. Det är inte mitt mål. Det rätta är att lyckas äta chips utan att tillsammans med chipsen vräka i mig glass, godis, kakor mm. Vill ha ett normalt liv och i det ingår en filmkväll med chips, en dessert efter fredagsmiddagen eller godis på bion. I ett normalt liv ingår inte frossarhelg med efterföljande ångest bara för att jag ”redan käkat chips och det ändå är kört”. Eller en annan favorit, ”jag har ju varit jättenyttig i veckan och så ska jag köra hårt igen på måndag”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar