onsdag 24 november 2010

Dag 10 av 30 sockerfria dietdagar

Dag 10: 67,2 kg

Dag 1: 69,5 kg

-2,3 kg

Yes yes yes =)

Fast igår fick jag magknip efter maten som jag åt före träningen, som tur var gick det över till passet. Den stående menyn är ett ägg, ost för 50 kcal och ca 1 dl mjölk till frukost, samma till lunch plus en frukt och på träningsdar käk för ca 500 kcal på eftermiddan (annars ett mellanmål som är samma som frukost) och så normal middag för 500-700 kcal. Åt för nära inpå träningen, säkert därför jag fick ont i magen, kände mig lite stressad.

Dag 10 idag. Har inte varit sugen på sötsaker. Brukar i och för sig inte vara det under vardagar. Får se hur det går i helgen. Utmaning avseende mat är julfest på lördag. Men jag tror det kommer gå bra. Siktar på noll sötsaker men om jag ”måste” (t ex om det är bordsservering och alla runt bordet får dessert), då ska jag äta så lite som möjligt.

Min kompis sa nåt kul, han kör också sockerfritt (eller ”kör sockerfritt”): han hade ätit ute och tagit dessert efter maten, för ”dessert ingår i måltiden och räknas inte”. Haha. Men man gör väl så som det passar en.

För övrigt förstår jag inte riktigt varför folk slår bakut när man säger att man tar en sockerfri månad, som att det vore fullständigt galet. Jag hör dem säga att det är oooomöjligt för dem att äta så för på lördag ska de iväg på middag, på söndag fyller lillkillen år och nästa tisdag är det semmeldagen osv osv. Ha roligt och äta sötsaker är faktiskt inte synonymer. Även om det så klart är roligare med tårtbit än utan. Men en sockerfri månad är inte mount everest dvs ingen big deal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar