torsdag 5 maj 2011

Lite klarhet på kvällskvisten

Börjar klarna mer och mer för mig det här med livet och maten och grejer. Aktivt liv, neutral inställning till mat. Missnöjd med livet, dåligt förhållande till mat. Det luriga för mig har väl varit att jag varit missnöjd med att mitt liv kretsat kring mat och då tröstat mig med mer mat. Faktiskt. Låter ju hur praktpuckat som helst så här svart på vitt, men jag tror faktiskt att det kan ha varit så.

Inte för att det automatiskt har löst sig de gånger jag ledsnat på att vara matfixerad och släppt taget om matkontrollen. Då har det varit som att släpa lös en svältande på ett buffébord. Inte nån måttlighet direkt. Så jag vet inte... Släppa kontrollen lite i taget kanske? Börja med att förstå att matfixering inte leder till målet. Det är ju ett typ av missbruk och första steget är ju att erkänna att det är ett problem. Så det är nog ett bra första steg.

Det går bra nu i alla fall. Äter normalt och känner mig nöjd. Haha vilken kass viktblogg. Men jag har ju uppenbarligen tankar kring det här fortfarande. Skönt att få lufta dem nånstans. Som de flesta anonyma viktbloggare så är det ingen i min omgivning som anar nånting, jag är en helt vanlig på ytan bekymmersfri tjej. Undrar hur många av alla tjejer som Viktfixerad egentligen. Tyvärr rätt många skulle jag tro.

2 kommentarer:

  1. Jag tror du är på rätt spår. Släppa kontrollen men samtidigt ha en inre medvetenhet om hur man bör äta för att kroppen ska må bra :)

    SvaraRadera