måndag 11 april 2011

1583 plus typ 1000

1583 kcal igår...tills jag åt mer. Ehm ja... Mackor och müsli med mjölk. Så kan det gå. Här är gårdagens mat, det jag kaloriräknade:

47 g bröd - 141 kcal
5 g smör - 34
58 g ägg - 79
10 g kaviar - 40
20 g müsli - 80
50 g mjölk - 20
62 g bröd - 186
250 g tomatsoppa - 150
125 g mozzarella - 306
en liten pizza Viktväktarna - 300
100 g ostkaka - 190
15 g sylt - 30
50 g kvarg - 28

Totalt: 1586 kcal

Om jag får peta i min mat ovan så är det alldeles för mycket kolhydrater. Det är så lätt att överäta det. Det är mycket svårare att äta motsvarande kalorimängd med mest protein. En tallrik müsli med mjölk innehåller utan problem 500 kcal. Försök äta motsvarande kalorimängd ostomelett; man blir mätt i 7 timmar.

Två tankar från gårdagen:
1. Müsli med frukt&nötter innehåller sjukt mycket kalorier, 2 msk är 80 kcal.
2. Bryr mig inte så mycket.

Får se om jag bryr mig igen efter vägningen på fredag...

4 kommentarer:

  1. Jag hatar tips när man inte har bett om det men här kommer ett:

    Lägg din tid och energi på att älska din kropp och dig själv istället! Du skulle må så mycket bättre av det. Man behöver antingen fett eller kolhydrater som energikälla, det fungerar inte speciellt bra (alls) på att dra ner båda två. Jag skulle rekommendera dig att börja äta enligt LCHF - du kommer landa på din idealvikt och stanna där. Hoppas hoppas att du slutar med din destruktiva inställning till din kropp snarast! Stor kram /My

    SvaraRadera
  2. Det är lugnt, är inte arg. Haha ;) Gillar också lchf. Men det är nog inte maten utan skallen som är problemet för mig. Kroppsgrejen ja vad kan jag säga, jobbar på det! Tack, kram på dig med :)

    SvaraRadera
  3. jag kan typ inte sluta äta, måste nog börja tänka på det snart, speciellt när man ser en sån här blogg :)

    SvaraRadera
  4. Haha oj hoppas jag inte ger dig dåliga idéer nu, vill inte råka dra ner nån i viktfixeringsträsket genom min blogg.

    SvaraRadera