onsdag 2 mars 2011

Helgen måste kaloriräknas nu

Måste räkna kalorier denna helg. Misslyckats alldeles för mycket med maten senaste helgerna. Vikten står stilla, tack och lov runt 64 kg fortfarande, men jag vill nedåt mer!

Känns verkligen inte så hälsosamt att äta massor på helgerna och halvsvälta i vardagarna… Genom att räkna i helgen får jag i alla fall bort det ena felet. Förhoppningsvis kan jag äta mer under vardagarna nästa vecka om jag inte överäter den här helgen som kommer. Närmare 1700 kcal/dag istället för 1500 kcal vore toppen, den där extra tvåhundringen är faktiskt värd mycket när hungern river på kvällen.

Har helt fastnat i kaloriräknandet haha. Gillar kontrollen. Men så puckat att go bananas under helgerna. Så går det när man blir matbesatt och begränsar sig själv som fan, då slår det så klart över sen när man väl lättar lite på tyglarna.

3 kommentarer:

  1. SV: Det ligger wokgrönsaker under fisken! :-D Så de finns där, jag lovar!

    SvaraRadera
  2. Hej jag har följt dig ett tag nu. Jag har precis samma problem som du. Jag ska "unna mig lite" på helgerna och så ballar det ut totalt. Hemskt...

    SvaraRadera
  3. Alva: Haha det var inte mycket grönsaker där inte ;)

    Anonym: Hej! Ja shit alltså vad jag kan balla ur, tror det har att göra med att vardagen är en stor uppoffring matmässigt. Hoppas min plan att inte överäta i helgen+äta mer i vardagarna leder till mer balans.

    SvaraRadera