torsdag 24 februari 2011

Doften av fralla gör mig till blodhund

Det är intressant hur helspänn på mat man blir när man kör lågkalori. Som att sinnena förstärks. Var ute och kände en doft av nybakat bröd, hjärnan bara ”BRÖÖÖD!”. Doftade så himla gott.

Och på bussen då. Det är ju nästan en reflex att titta dit när man hör prassel i vanliga fall också, men nu med diethjärnan i så är blicken där i rekordfart. Fick anstränga mig för att titta bort så stackars tanten fick äta sin kexchoklad ifred.

Nu låter det som nån typ av svälttortyr jag utsätter mig för, men nädå det funkar. Har ok matrutiner, går inte omkring och lider. Vet jag att nästa måltid är om en timme så är det lugnt att vara hungrig. Men jag blir helt klart mer medveten om allt matrelaterat runt mig.

Kolla en semla.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår hur du menar och bröd är ju gott :-) och semlor oxå!

    Sv: Hur menar du att rapsolja rubbar omega 3 balansen? Den är den bästa oljan när det gäller omega 3, så därför ska man försöka använda den så mycket som möjligt :-)

    SvaraRadera
  2. Det är bästa oljan m a p balansen men jag har fått för mig att undvika olja så gott som det går för det omega-6 den innehåller kan räcka för att rubba kvoten, speciellt om man inte käkar rekommenderad mängd fet fisk. Men raps är bästa oljan om man nu använder olja, det är jag med på.

    SvaraRadera