fredag 7 januari 2011

Analys av senaste sockerfria dieten

Tänkte göra en liten sammanfattning och reflektera över förra dieten som pågick 15 november - 15 december. Tror det är smart att i efterhand fundera och analysera lite istället för att glömma bort dieten så snabbt som möjligt för att man är besviken över att viktmålet inte uppnåddes. Inte minst fundera över om man lyckats eller misslyckats med att behålla viktnedgången och vad som hänt då. Man lär sig säkert nåt till nästa gång.

Gick ner rätt bra för att sen hoppa upp nåt kilo i slutet, men jag nådde ju inte mitt mål på –5 kg trots supermotivation. Inser att –5 kg på en månad är väldigt ambitiöst, -3 kg hade varit mer rimligt.

Alltså. Sammanfattningsvis:

30 sockerfria dietdagar, 15 november - 15 december 2010.

Gick ner från 69,5 kg till 67,0 kg. Sen kom julen...

-2,5 kg på 4 veckor. Det är bra. Var nere och touchade 65,7 kg ett tag. Men sen sista dagarna tränade och åt jag massor och hoppades det skulle jämna ut sig, men så gjorde det inte det och jag landade på 67,0 kg som slutresultat. Lyckades hålla sockerfritt men det blev inga -5 kg. Men väl hälften i alla fall och det är inte dåligt. Klassiskt nog lyckades jag inte hålla vikten utan det blev massa mat och godis över julen. Gick således upp till 68,1 kg. Så det egentliga slutresultatet, enligt vägning efter alla helger den 1:a januari, blev -1,4 kg. Inte illa det heller.

Har gått ner lite till nu, 4 januari vägde jag 67,3 kg. Så man kan säga att det var en lyckad diet. Hållbar viktminskning = lyckad diet. Även om det inte blev några -5 kg. Får hoppas nästa dietomgång dvs den jag håller på med nu blir lika bra.

Image and video hosting by TinyPic

3 kommentarer:

  1. Aloha!
    har surfat runt i överallt på nätet men ej hittat en kvinna med nästan likadana mått som jag som försöker gå ner i vikt. Du är den första. Jag väger dock 3-4 kilo mer än du men vill också gärna väga 60-65 kilo. Så ska vi se nu hur det går för dig... Att utesluta socker helt låter ju som strålande ide! Jag som du är också "alltelleringetmänniska". Så att utesluta nånting verkar som genomförbar ide. Man ser direkt när det s...et sig. :-)Jag äter nog inte så mycket andra godsaker. min svaghet är choklad i alla former. jag går på LCHF. är mätt i alla fall hela tiden och går inte upp i vikt heller. (Inte ner heller för den delen)...så "I´ll keep my eye on you!" Om sockeruteslutning vore nånting för mig kanske...?

    Anonymfettknopp

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Det är alltid extra kul med nån med samma mått och mål :) Oja choklad, skulle kunna leva på choklad utan problem. Gillar också lchf men har svårt att ha det som livsstil eftersom jag älskar bröd och bakverk.

    SvaraRadera
  3. Jo, vi kan nog bara om vi verkligen vill och du lyckas ju bra :)

    SvaraRadera