torsdag 2 december 2010

Ge mig friterad scampi, pronto!

Hungrig… Hungrigare än vanligt.

Igår blev jag bjuden på lunch och avvek från min vanliga lunchrutin (=ett ägg, lite ost, frukt, mjölk för totalt max 250 kcal).

Thaibuffé.

*skräckfilmsmusik*

Kan lätt bli upp emot 1500 kcal om jag får härja fritt.

Bestämde i förväg att det fick bli max två friterade saker (såna där puffiga scampi, fläskfilé och kyckling som är skitgoda), bara lite ris och ingen efterrätt. Höll mig till det och åt mest wokade grönsaker, lite ris, en friterad kycklingbit, gryta med wokad biff och ingen kladdkaka (fast den såg väldigt god ut).

Vet inte om det är inbillning men nu tycker jag att jag är hungrigare än förut. Det är som att magen vaknat och bara ”Va kan man få thaibuffé?!” och vägrar bli nöjd och mätt på ägg och ost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar