onsdag 17 november 2010

Motivationen på topp än så länge

Dag 3: 68,3 kg

Dag 1: 69,5 kg

-1,2 kg

Det här är alltså gårdagens vikt dvs gick ner 1,2 kg på en dag (vägde mig inte idag), den viktminskningstakten får gärna fortsätta (inte så troligt dock). Hade antagligen en del extra vatten i kroppen pga alla salta chips jag åt i söndags. Hoppas på att vara nere på 67-nånting imorn.

Maten går bra, fast åt för lite före träningen igår och presterade riktigt dåligt. Köttfärs, keso och spenat för max 400 kcal (och fått i mig bara totalt ca 300 kcal till frukost och lunch under dan) och det är alldeles för lite för mig före ett hårt pass. Mådde riktigt illa på vägen hem sen. Förut när jag räknade kalorier under längre perioder var målet ca 1200 kcal på vanliga dagar och ca 1500 kcal på träningsdagar. Åt nog runt 1200 kcal igår. Mitt dagsbehov är 2200-2300 kcal.

En av de bästa sakerna med att dieta är att det man äter blir så himla gott. Det är som att smaksinnet förstärks. Ett kokt ägg med lite ost känns som en gourmetmåltid =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar