söndag 24 oktober 2010

Eh..

Screw bloggdesign.. Fan vad irriterande. Kan inte ens byta färg och typsnitt på headern. Skitsamma, får lära mig sen. Får se om bloggen överlever eller inte.
Till skillnad från de flesta viktbloggar jag läst så tänkte jag försöka fokusera på de mentala aspekterna av viktfixering. Jag kan knappt ta mig själv på allvar när jag tusende gången får en high av supermotivation och är övertygad om att jag ska lyckas denna gång. Det har inte funkat hittills. Varför skulle det funka denna gång? Så att bli supermotiverad, dieta och tänka att nu ska jag gå ner 5 kg på en månad, det är inte aktuellt. Det är nåt i skallen som behöver ändras.

Lite bakgrund: jag är 28 år, 168 cm lång och väger ca 70 kg (ska väga mig imorn, för en vecka sen vägde jag 68,5 kg men jag har ätit massor hela helgen). När jag var runt 11-12 år fattade jag att jag ville gå ner i vikt (var småtjock under hela barndomen) och började göra situps och äta färre bullar. Det var väl där det började. När jag var 15 år tyckte jag att jag hade tjocka lår (vägde 57 kg). Så bortkastat och onödigt att jag inte var nöjd med mig själv då när jag var smal... Ungefär senaste tio åren, från det att jag var 17 år, har jag haft som mål att gå ner 5-10 kg i vikt.

Det som är mest irriterande är att jag de senaste tio åren har känt mig smal typ tio procent av tiden. Ett år alltså. Nio års viktmissnöje. Inte kul alls. Bara ett par månader i taget har jag varit nöjd. Sen har vikten börjat gå upp igen. Lägsta vikten jag haft under denna period var nog 61,7 kg. Högsta 72,8 kg *ryser*... Ingen aning om hur jag ska nå mitt 62-kilosmål... Men jag försöker alltid, hela tiden. Från och med nu tänkte jag skriva av mig här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar