tisdag 29 januari 2013

Måste ha kvar medvetenheten varje dag

När jag väl bestämt mig för att jag inte ska äta sånt jag inte planerat så går det bra. Det är när något händer som jag inte förberett mig på mentalt som jag lätt trillar dit. Det händer inte så ofta att jag blir toksugen på något förbjudet. Inte på sistone i alla fall. Kanske för att inget är förbjudet när jag räknar kalorier. Men jag behöver liksom tänka att nu ska jag sköta mig, varje dag. Annars "glömmer" jag det och faller för frestelser när jag blir stressad. Eller är glad och vill fira, åstadkommit något och vill belöna mig eller är deppig och vill ha tröst.

Sataysås-tonfisk med pasta, broccoli, ost, tomat och keso



en burk Ica Gott Liv tonfisk med sataysås - 270
50 gram kokt pasta - 70
två skivor gräddost - 90
en halv broccoli - 40
tomat - 40
keso - 50
Totalt: 560 kcal

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Var faktiskt jättegott. Men tror inte burken innehöll 270 kcal, var nog för mycket ananas och lite fisk i just den jag fick för var hungrig efteråt.

      Radera